Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/37634
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMažeikienė, Natalija-
dc.contributor.authorVirgailaitė-Mečkauskaitė, Eglė-
dc.coverage.spatialLT-
dc.date.accessioned2018-10-06T14:26:23Z-
dc.date.available2018-10-06T14:26:23Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.issn13920758-
dc.identifier.otherVDU02-000005260-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/37634-
dc.description.abstractPirmajame straipsnio skyriuje "Tarpkultūrinės kompetencijos modelis ir struktūra" pagrindžiamas tarpkultūrinės kompetencijos modelis, struktūra ir raida ugdymo bei mokymosi procese. Straipsnio autorės analizuoja kompetencijos ir tarpkultūrinės kompetencijos sampratas, struktūras, modelius bei siūlo papildyti tradiciškai pristatomą trinarę kompetencijos struktūrą (žinios, gebėjimai/įgūdžiai, nuostatos) Byram (1997), pasiūlyta tarpkultūrinės kompetencijos 4 dimensijų samprata ir Sercu (2004), Birenbaum (1996), išskiriamais metakognityviniais gebėjimais. Straipsnyje sudaromas apibendrintas tarpkultūrinės kompetencijos modelis, apimantis 5 elementus: (1) žinios, (2) nuostatos, (3) įgūdžiai interpretuoti ir susieti, įgūdžiai atrasti ir sąveikauti (4) kutūrinis sąmoningumas ir (5) metakognityviniai gebėjimai.[...]. Straipsnio išvadose pabrėžiama būtinybė ugdant ir vertinant tarpkultūrinę kompetenciją orientuotis į straipsnyje išskirtą tarpkultūrinės kompetencijos modelį, struktūrą ir dinamiką. Siūloma vertinime sukonstruoti kuo daugiau realių arba imituotų (dirbtinai sukonstruotų) tarpkultūrinių sąveikų ir susidūrimų, kad galėtų išryškėti ir būti įvertinta nuostatų ir asmenybės savybės raiška, refleksyvumo ir kultūrinio sąmoningumo lygiai, gebėjimai būtų taikymi realiose situacijose. Siekiant atlikti holistinį, visus kompetencijos komponentus aprėpiantį vertinimą pabrėžiamas tarpkultūrinės kompetencijos vertinimo metodų ir technikų derinimo ir trianguliacijos poreikis, kad būtų galima aprėpti kelis, o kartais ir daugumą tarpkultūrinės kompetencijos komponentų (pavyzdžiui, patirtinio mokymosi užsienyje derinimas su refleksyviais metodais – aplanku, refleksyviais dienoraščiais ir su inventarijais). [...]lt
dc.description.abstractIn the article the possibilities of measuring and assessment of intercultural competence, competence assessment strategies, techniques and educational tools are discussed. The importance of intercultural competence in an organizational and educational context is emphasized. The structure of intercultural competence, the expression means and the development models are discussed. Assessment strategies and methods of intercultural competence are analyzed (questionnaires, competence files (portfolio), inventories, reflective journals, interview, scenarios, analysis of critical incidents, simulation games etc.) that are orientated to developing students' communication professional skills and creativity at the same timeen
dc.description.sponsorshipŠiaulių universitetas-
dc.format.extentp. 70-82-
dc.language.isoen-
dc.relation.ispartofSocialiniai mokslai = Social Sciences. Kaunas : Technologija., 2007, nr.4(58)-
dc.relation.isreferencedbyCurrent Abstracts(EBSCO)-
dc.relation.isreferencedbySociological abstracts (ProQuest)-
dc.relation.isreferencedbySocINDEX (EBSCO)-
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text (EBSCO)-
dc.relation.isreferencedbyTOC Premier (EBSCO)-
dc.subjectTarpkultūrinė kompetencijalt
dc.subjectVertinimaslt
dc.subjectTradicinis vertinimaslt
dc.subjectNetradicinis vertinimaslt
dc.subjectPatirtinis mokymasislt
dc.subjectIntercultural competenceen
dc.subjectTraditional and non-tradition ways of assessmenten
dc.subjectCompetence-based assessmenten
dc.subjectTraditional assessmenten
dc.subjectNon-tradition assessmenten
dc.subjectExperiential learningen
dc.subject.classificationStraipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)-
dc.subject.otherEdukologija / Education (S007)-
dc.titleThe Experience of Measurement and Assessment of Intercultural Competence in Educationen
dc.title.alternativeTarpkultūrinės kompetencijos matavimo ir vertinimo patirtis edukologijojelt
dc.typeresearch article-
dcterms.bibliographicCitation41-
dc.date.updated2008-10-27T09:32Z-
local.object{"source": {"code": "vdu", "handle": "5260"}, "publisher": {"other": ["Technologija."], "list": false}, "db": {"clarivate": false, "scopus": false, "list": true}, "issn": ["1392-0758"], "code": "S4", "subject": ["S007"], "country": "LT", "language": "en", "area": "S", "original": true, "pages": 13, "sheets": 0.929, "timestamp": "20081027093239.0", "account": {"year": 2008, "late": true}, "na": 2, "nip": 0, "affiliation": [{"contribution": 0.5, "aip": 1, "rel": "aut", "org": [{"create": false, "contribution": 0.5, "name": "Šiaulių universitetas", "id": "111951345"}], "id": "0E8C79F47A42FAFF8E59D423BC496ADC", "lname": "Mažeikienė", "fname": "Natalja", "status": "1", "orcid": "0000-0001-8029-4907", "name": "Mažeikienė, Natalija"}, {"contribution": 0.5, "aip": 1, "rel": "aut", "org": [{"create": false, "contribution": 0.5, "name": "Šiaulių universitetas", "id": "111951345"}], "lname": "Virgailaitė-Mečkauskaitė", "fname": "Eglė", "status": "0", "name": "Virgailaitė-Mečkauskaitė, Eglė"}]}-
local.typeS-
item.grantfulltextnone-
item.fulltextNo Fulltext-
crisitem.author.deptSocialinio darbo katedra-
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications
Show simple item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

10
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.