Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/145888
Options
Can peer discussion reduce students’ mistakes in conceptual physics questions?
Author(s)
Japashov, Nursultan |
Mansurova, Aizhan |
Balta, Nuri |
Title
Can peer discussion reduce students’ mistakes in conceptual physics questions?
Other Title
Ar tarpusavio diskusija gali sumažinti mokinių klaidų skaičių nagrinėjant teorinės fizikos klausimus?
Is part of
Pedagogika, 2021, t. 143, nr. 3, p. 223-239
Journal Title
Journal Volume Title
Journal Issue Title
Date Issued
Date Issued | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2021 | 143 | 3 | 223 | 239 |
Abstract
Tarpusavio diskusijos (angl. Peer Discussion) metodas klasėje yra vienas iš kasdienių taikomųjų
mokymosi metodų pamokų metu. Šiame straipsnyje bandyta patikrinti, ar mokiniai gali sumažinti
savo klaidų skaičių diskutuodami tarpusavyje teorinės fizikos klausimais.
Šiuo tikslu buvo pritaikytas testas (angl. Force Concept Inventory), kuriuo matuojama sąvokų,
paprastai mokomų pirmąjį fizikos semestrą, suvokimas. Tyrime dalyvavo 35 vidurinių mokyklų
mokiniai ir 60 pirmo kurso universitetų studentų. Tyrime buvo taikoma trijų etapų metodika
(išankstinis testas, bendraamžių diskusija mažose grupėse, testas po pokalbio ir mokinių/
studentų apklausa).
Tyrimas parodė, kad bendraamžių diskusijų grupėse gimnazistai ir universitetų studentai
negalėjo sumažinti savo klaidų, susijusių su teorinės fizikos klausimais, skaičiaus. Rezultatų
skirtumai prieš testą ir po testo nebuvo statistiškai reikšmingi. Atskirai buvo išaiškinta, kad
vaikinai geriau nei merginos atsakinėjo į teorinės fizikos klausimus. Daugeliu atvejų bendraamžių
diskusija padidina mokinių saviveiksmingumą ir skatina teisingai atsakyti į klausimus, tačiau
tyrimo rezultatas teorinės fizikos klausimais parodė, kad tarpusavio diskusija negali būti
veiksminga. Darytina išvada, kad vien tarpusavio diskusijos nepakanka norint pagerinti
besimokančiųjų teorinės fizikos supratimą, todėl rekomenduotina po tarpusavio diskusijų ir
mokytojo pagalba.
In this work, we tried to check whether students can overcome their mistakes
in conceptual physics questions by peer discussion. For this purpose, we administered Force
Concept Inventory to high school students and university students. Our study showed that high
school students and university students could not overcome their mistakes in the conceptual
physics questions by peer discussion. We separately found out that males are better than females
at conceptual physics questions.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Anglų / English (en)