Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/129723
Options
Tarpprofesinį bendradarbiavimą sveikatos priežiūroje (ne)skatinantys veiksniai: socialinio darbuotojo perspektyva
Field of Science
Sociologija / Sociology (S005)
Degree Discipline
Socialinis darbas / Social Work (M)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Tarpprofesinį bendradarbiavimą sveikatos priežiūroje (ne)skatinantys veiksniai: socialinio darbuotojo perspektyva
Other Title
Barriers and facilitators of interprofessional collaboration in health care: social workers perspective
Author
Bartušytė, Ina |
Advisor
Danusevičienė, Lina
Extent
62 p.
Date Issued
2021-05-26
Abstract
Lietuvoje yra stokojama mokslinių tyrimų, kuriuose tiriamasis objektas būtų socialinio darbuotojo, dirbančio sveikatos priežiūros srityje, profesinį bendradarbiavimą lengvinantys ir sunkinantys veiksniai iš socialinio darbuotojo perspektyvos. Siekiant numatyto tikslo tyrime iškelti šie uždaviniai: 1) atskleisti komandos ir komandinio darbo sampratą sveikatos priežiūros įstaigoje, žvelgiant iš socialinių darbuotojų perspektyvos; 2) atskleisti veiksnius, skatinančius komandinį darbą sveikatos priežiūros įstaigoje, žvelgiant iš socialinių darbuotojų perspektyvos; 3) atskleisti kliūtis komandiniam darbui sveikatos priežiūros įstaigoje, žvelgiant iš socialinių darbuotojų perspektyvos; 4) įvertinti, ar ir kaip reiškiasi į pacientą orientuotos sveikatos priežiūros bruožai komandiniame darbe sveikatos priežiūros įstaigoje, žvelgiant iš socialinių darbuotojų perspektyvos.
Tyrimo rezultatuose išryškėjo, kad tarpprofesinis komandinis darbas atsiskleidžia dalyvaujant susirinkimuose, ieškant bei sprendžiant kliento problemas. Teigiami aspektai, kurie padeda tarpprofesiniam bendravimui, yra pagarba vienas kitam, pasitikėjimas, vaidmenų pasiskirstymas, motyvacija ir bendras tikslas. Kliūtys, kurias įvardijo tyrimo dalyviai: pagarbos komandos nariui nebuvimas, jo minčių neišklausymas, pokalbio pertraukimas. Į pacientą orientuotos priežiūros bruožai, kurie pasireiškia, anot tyrimo dalyvių: paciento bei jo artimųjų įtraukimas, informavimas, bendravimas, paslaugų tęstinumas ir vystymas. Tyrimo dalyvių žodžiais, buvo teigiama, kad yra kuriama teigiama aplinka pacientams viso gydymo metu bei išvykus iš gydymo įstaigos. Taip pat tyrimo rezultatuose neišryškėjo, kad pacientas sveikatos priežiūros srityje yra įtrauktas kaip komandos narys, galima teigti, kad pacientas lieka kaip atskiras objektas.
Tyrimo rezultatuose išryškėjo, kad tarpprofesinis komandinis darbas atsiskleidžia dalyvaujant susirinkimuose, ieškant bei sprendžiant kliento problemas. Teigiami aspektai, kurie padeda tarpprofesiniam bendravimui, yra pagarba vienas kitam, pasitikėjimas, vaidmenų pasiskirstymas, motyvacija ir bendras tikslas. Kliūtys, kurias įvardijo tyrimo dalyviai: pagarbos komandos nariui nebuvimas, jo minčių neišklausymas, pokalbio pertraukimas. Į pacientą orientuotos priežiūros bruožai, kurie pasireiškia, anot tyrimo dalyvių: paciento bei jo artimųjų įtraukimas, informavimas, bendravimas, paslaugų tęstinumas ir vystymas. Tyrimo dalyvių žodžiais, buvo teigiama, kad yra kuriama teigiama aplinka pacientams viso gydymo metu bei išvykus iš gydymo įstaigos. Taip pat tyrimo rezultatuose neišryškėjo, kad pacientas sveikatos priežiūros srityje yra įtrauktas kaip komandos narys, galima teigti, kad pacientas lieka kaip atskiras objektas.
In Lithuania, there is a lack of research, in which the research object would be factors that facilitate and complicate professional cooperation of a social worker working in health care, from the perspective of a social worker. In order to achieve the intended goal, the following tasks were set in the research: 1) to reveal the concept of team and teamwork in a health care institution, from the perspective of social workers; 2) to reveal the factors that promote teamwork in a health care institution from the perspective of social workers; 3) to reveal obstacles to teamwork in a health care institution from the perspective of social workers; 4) to assess whether and / or how the features of patient-centered health care are manifested in teamwork in a health care institution from the perspective of social workers.
The results of the research revealed that interprofessional teamwork is revealed by participating in meetings, searching for and solving client problems. Positive aspects that facilitate interprofessional communication are: mutual respect, trust, role distribution, motivation, and shared purpose. Obstacles identified by the study participants: lack of respect for the team member, failure to listen to his thoughts, interruption of the conversation. Features of patient-centered care that appear, according to study participants: include the patient and his relatives, information, communication, continuity of services and development. According to the participants of the study, it was stated that a positive environment is created for patients during the whole treatment and after leaving the treatment institution. Also, the results of the study did not reveal that the patient is included in health care as a member of the team, it can be stated that the patient remains as a separate object.
The results of the research revealed that interprofessional teamwork is revealed by participating in meetings, searching for and solving client problems. Positive aspects that facilitate interprofessional communication are: mutual respect, trust, role distribution, motivation, and shared purpose. Obstacles identified by the study participants: lack of respect for the team member, failure to listen to his thoughts, interruption of the conversation. Features of patient-centered care that appear, according to study participants: include the patient and his relatives, information, communication, continuity of services and development. According to the participants of the study, it was stated that a positive environment is created for patients during the whole treatment and after leaving the treatment institution. Also, the results of the study did not reveal that the patient is included in health care as a member of the team, it can be stated that the patient remains as a separate object.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)ina_bartusyte_md.pdf (998.3 KB) Embargo Accessuntil 2026-05-26