Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/129289
Options
Ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvų auklėjimo stiliaus reikšmė vaiko socialinių kompetencijų ryšiui su elgesio bei emociniais sunkumais
Field of Science
Psichologija / Psychology (S006)
Degree Discipline
Mokyklinė psichologija / School Psychology (M)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvų auklėjimo stiliaus reikšmė vaiko socialinių kompetencijų ryšiui su elgesio bei emociniais sunkumais
Other Title
The importance of parenting style for preschool children in the relationship between the child' s social competences with behavioral and emotional difficulties
Author
Piličiauskienė, Greta |
Advisor
Extent
58 p.
Date Issued
2021-05-26
Abstract
Geri socialiniai gebėjimai padeda moksleiviams plėtoti draugiškus santykius su bendraamžiais, geriau bendrauti su tėvais, ugdytojais, kitais suaugusiais, skatina vaiko asmenybės raidą. Savo vaikams tėvai daro įtaką ugdant socialines kompetencijas, todėl kyla probleminis klausimas: Kokią reikšmę tėvų auklėjimo stilius turi ikimokyklinio amžiaus vaikų ryšiui tarp socialinių kompetencijų ir elgesio bei emocinių sunkumų?
Tyrimo tikslas. Nustatyti tėvų auklėjimo stilių reikšmę ryšiui tarp ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinių kompetencijų ir elgesio bei emocinių sunkumų. Tyrimo uždaviniai. 1. Nustatyti ikimokyklinio amžiaus mergaičių ir berniukų tėvų auklėjimo stilius. 2. Nustatyti ikimokyklinio amžiaus berniukų ir mergaičių socialinių kompetencijų skirtumus. 3. Nustatyti ikimokyklinio amžiaus berniukų ir mergaičių elgesio ir emocinių sunkumų skirtumus. Tyrimo metodai. Kiekybinis tyrimo metodas – anketinė apklausa (PSDQ, SDQ-T, socialinių įgūdžių), statistinė duomenų analizė. Tiriamųjų imtis. 106 respondentai. Pagrindiniai rezultatai. Tėvai augindami ikimokyklinio amžiaus vaikus dažniausiai taiko autoritetingą auklėjimo stilių, tačiau tėvai ir mamos pasirenka skirtingą auklėjimo stiliaus kryptį. Mamos berniukams dažniau taiko autoritetingą, o tėvai – autoritarinį. Tėvai labiau įžvelgia vaikų bendruosius sunkumus negu mamos. Tėvai labai įvairiai vertina savo vaikų socialines kompetencijas, nuo žemo empatijos įvertinimo, iki maksimalaus (kontakto užmezgimo).
Išvados. Autoritarinis auklėjimo stilius neigiamai atliepia socialinėms kompetencijoms ir didina patiriamų emocinių ir elgesio sunkumų mąstą. Autoritetingas tėvų auklėjimo stilius silpnina ryšį tarp ikimokyklinio amžiaus vaikų blogesnių socialinių kompetencijų ir labiau išreikštų elgesio bei emocijų sunkumų.
Tyrimo tikslas. Nustatyti tėvų auklėjimo stilių reikšmę ryšiui tarp ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinių kompetencijų ir elgesio bei emocinių sunkumų. Tyrimo uždaviniai. 1. Nustatyti ikimokyklinio amžiaus mergaičių ir berniukų tėvų auklėjimo stilius. 2. Nustatyti ikimokyklinio amžiaus berniukų ir mergaičių socialinių kompetencijų skirtumus. 3. Nustatyti ikimokyklinio amžiaus berniukų ir mergaičių elgesio ir emocinių sunkumų skirtumus. Tyrimo metodai. Kiekybinis tyrimo metodas – anketinė apklausa (PSDQ, SDQ-T, socialinių įgūdžių), statistinė duomenų analizė. Tiriamųjų imtis. 106 respondentai. Pagrindiniai rezultatai. Tėvai augindami ikimokyklinio amžiaus vaikus dažniausiai taiko autoritetingą auklėjimo stilių, tačiau tėvai ir mamos pasirenka skirtingą auklėjimo stiliaus kryptį. Mamos berniukams dažniau taiko autoritetingą, o tėvai – autoritarinį. Tėvai labiau įžvelgia vaikų bendruosius sunkumus negu mamos. Tėvai labai įvairiai vertina savo vaikų socialines kompetencijas, nuo žemo empatijos įvertinimo, iki maksimalaus (kontakto užmezgimo).
Išvados. Autoritarinis auklėjimo stilius neigiamai atliepia socialinėms kompetencijoms ir didina patiriamų emocinių ir elgesio sunkumų mąstą. Autoritetingas tėvų auklėjimo stilius silpnina ryšį tarp ikimokyklinio amžiaus vaikų blogesnių socialinių kompetencijų ir labiau išreikštų elgesio bei emocijų sunkumų.
Valuable social skills help students to develop friendly relationships with peers, better communication with parents, educators, and other adults, promotes the development of a child's personality. Parents influence their children to develop social competencies, which raises a problematic issue: What is the significance of parenting style for the relationship between preschool children’s social competencies and behavioral and emotional difficulties?
Aim of the research. To determine the significance of parental upbringing styles for the relationship between preschool children 's social competencies and behavioral and emotional difficulties.
Tasks of the research. 1. To establish parenting styles for preschool girls and boys. 2.To identify differences in social competencies of preschool boys and girls. 3. To identify differences in behavior and emotional difficulties of preschool boys and girls. Research methods. Quantitative research method - questionnaire survey, statistical data analysis. Research sample. 106 respondents.
Main results. Parents tend to adopt an authoritative parenting style when raising pre-school children, but fathers and mothers choose a different direction of parenting style. Mothers are more likely to use authoritarian for boys, while fathers - authoritative. Fathers see children's general difficulties more than mothers. Parents evaluate their children's social competencies in very different ways, from a low assessment of empathy to a maximum (making contact).
Conclusions. An authoritarian style of upbringing has a negative effect on social competencies and increases the scale of emotional and behavioral difficulties experienced. An authoritative parenting style weakens the link between poorer social competencies of preschool children and more pronounced behavioral and emotional difficulties.
Aim of the research. To determine the significance of parental upbringing styles for the relationship between preschool children 's social competencies and behavioral and emotional difficulties.
Tasks of the research. 1. To establish parenting styles for preschool girls and boys. 2.To identify differences in social competencies of preschool boys and girls. 3. To identify differences in behavior and emotional difficulties of preschool boys and girls. Research methods. Quantitative research method - questionnaire survey, statistical data analysis. Research sample. 106 respondents.
Main results. Parents tend to adopt an authoritative parenting style when raising pre-school children, but fathers and mothers choose a different direction of parenting style. Mothers are more likely to use authoritarian for boys, while fathers - authoritative. Fathers see children's general difficulties more than mothers. Parents evaluate their children's social competencies in very different ways, from a low assessment of empathy to a maximum (making contact).
Conclusions. An authoritarian style of upbringing has a negative effect on social competencies and increases the scale of emotional and behavioral difficulties experienced. An authoritative parenting style weakens the link between poorer social competencies of preschool children and more pronounced behavioral and emotional difficulties.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access