Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/125993
Options
Maldos gyvenimo raida nuo viduriniosios vaikystės iki vėlyvosios paauglystės
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Maldos gyvenimo raida nuo viduriniosios vaikystės iki vėlyvosios paauglystės
Other Title
The development of prayer’s life from person’s middle childhood to late adolescence
Author
Piliponytė, Ieva |
Advisor
Extent
61 p.
Date Issued
2012-01-26
Abstract
Baigiamąjį magistro darbą sudaro dvi dalys – teorinis ir empirinis tyrimas. Darbe siekiama atskleisti maldos raidą skirtinguose amžiaus tarpsniuose – nuo viduriniosios vaikystės iki vėlyvosios paauglystės. Kaip ir kitos dvasinės vertybės, maldos praktika yra ugdoma artimiausioje asmens aplinkoje – šeimoje, kurią vėliau plėtoja mokykla, bažnyčia. Teorinio tyrimo eigoje aptariama maldos svarba ir jos praktika kasdieniame gyvenime taip pat pasirengimo maldai etapai. Išskiriama pagrindinės maldos formos, kliūtys vaikystėje ir paauglystėje. Tyrimo išvados: 1. Malda - pati svarbiausia krikščionio gyvenime, nes ji užima pagrindinį vaidmenį tiek religijoje, tiek ir religiniame gyvenime. Pirmasis ir esminis religijos mokyme skiriamas uždavinys – maldos ugdymo praktika vaikų ir paauglių kasdieniame gyvenime. Religinis auklėjimas turi vykti pagal vaiko ir paauglio brandą. Kiekvienas trokšta bendrauti su Dievu ir gauti atsakymus, kurie susiję su asmeniniu gyvenimu. Kadangi malda yra nepakeičiama, didelis dėmesys skiriamas vidiniam širdies nusiteikimui ir išorinei laikysenai, būtent – kaip ir kada melstis. 2. Maldos raidai didžiausią įtaką daro šeima ir jos maldingumo praktika kasdieniame gyvenime, dažnai tėvams iškylanti problema – auklėjimo ir žinių apie maldą trūkumas. Mokykla, taip pat yra atsakinga ir įsipareigoja mokiniams suteikti galimybes dvasiškai tobulėti, tikybos mokytojas – turi didelę įtaką mokinių dvasiniam tapsmui. Bažnyčia apimanti ne tik religinį ir moralinį auklėjimą, bet ir visą asmens auklėjimo procesą įvairiomis formomis skatina jungtis į sąmoningą ir aktyvią maldą visur ir visada. Vaikai ir paaugliai gali skaityti daug knygų, kuriose kalbama apie maldą ir jos praktiką, tačiau žinojimas nepadės tol, kol nepradės patys praktikuoti ir tuo gyventi kiekvieną dieną. 3. Maldos poreikis augant blėsta: kuo vaikas mažesnis, tuo jo malda motyvuotesnė. Stokojant ryžtingo ir veiklaus pasiaukojimo gyvenime, kyla kliūtys, kurios dažniausiai pasitaiko vaikų ir paauglių maldos praktikoje – maldos sumechaninimas, infantilizmas ir egocentrizmas. Bręstant nesikeičia ne tik maldos forma, bet ir laiko trukmė skiriama pokalbiui su Dievu. Dažniausiai vaikai ir paaugliai maldą prisimena tada, kai susiduria su įvairiomis problemomis ir nesėkmėmis. Sąmoningai maldos praktikai trukdanti aplinkybė – menkas šeimos pavyzdys ir nežinojimas. Rekomendacijos tėvams pateikiamos šio darbo pabaigoje.
The dissertation of Master’s degree is made of two parts: theoretical and empirical researches. An aim of the work is to explain development of a prayer in different lifetime periods: from person’s middle childhood to late adolescence. As all other spiritual values, a practise of prayer is firstly developed in the closest person’s environment – a family. Later on its development is being taken by school, church. Theoretical research part of the work consists of analysing importance of a prayer and its practice in everyday’s life as well as preparation for a prayer periods. There are the main forms of prayer and also the main obstacles for not praying in childhood and adolescence pointed out in this part of the work. Researches conclusions: 1. Prayer - the most important Christian life, because it plays a key role in both religion and religious life. The first and essential task of religion on education - school prayer practices for children and adolescents in everyday life. Religious education must be the child's and adolescent's maturity. Everyone wants to communicate with God and get answers that relate to their personal life. Since prayer is an indispensable, much attention is paid to internal and external cardiac, the posture, it is - how and when to pray. 2. Prayer is mainly affected by the development of family devotion and practice in everyday life, parents are often facing the problem - education and knowledge about the lack of prayer. The school is also responsible and committed to provide opportunities for students to grow spiritually, religion teacher - has a significant impact on students dvasinam exercise of citizenship. The Church includes not only religious and moral education, but also the whole process of personal education in various forms to promote links conscious and active prayer anywhere, anytime. Children and teens can read many books that talk about prayer and its practice, but the knowledge will not help themselves will not begin until practice and to live this every day. 3. Growth fading need of prayer, the smaller the child, while his prayer motivated. In the absence of resolute self-sacrifice and the active life, there are barriers that usually occurs in children and adolescents in the practice of prayer - prayer mechanized, infantile and egocentricity. Puberty does not change, not only in the form of fashion, but the time it takes on a conversation with God. Mostly children and adolescents remember the prayer when faced with various problems and failures. The practice of prayer deliberately impeding factor - an example of poor families, and ignorance. Recommendations presented to parents at the end of this work.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access