Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/117702
Options
17-19 metų paauglių mokymo/si spręsti jiems aktualias problemas Forumo teatre procesas
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
17-19 metų paauglių mokymo/si spręsti jiems aktualias problemas Forumo teatre procesas
Other Title
The process of 17-19-year-old teenagers teaching and their learning how to solve their urgent problems trough Forum Theatre
Author
Timko, Tatjana |
Advisor
Extent
68 p.
Date Issued
2009-05-25
Abstract
Paauglių mokymas/is spręsti jiems aktualias problemas, taikant Forumo teatro metodą, Lietuvoje yra netyrinėta mokslinėje literatūroje tema. Tyrimo tikslas - atskleisti, kokios vidinės (psichologinės) ir išorinės (socialinės) problemos jaudina 17-19 metų paauglius, ir kaip, taikant Forumo teatro metodą, susiformuoja gebėjimai jas iškelti ir konstruktyviai išspręsti. Darbe buvo siekiama išanalizuoti mokslinę, metodinę literatūrą, susijusią su Forumo teatro metodo taikymu; nustatyti Forumo teatro veikimo principus; apibūdinti paauglių požiūrį į Forumo teatro taikymo atitikimą jų poreikiams; išaiškinti, kaip, taikant Forumo teatro metodą, vyksta 17-19 metų paauglių gebėjimų spręsti problemas formavimosi procesas; nustatyti paauglių gebėjimus, įgytus mokymo/si spręsti jiems aktualias psichologines ir socialines problemas procese, taikant Forumo teatro metodą. Siekiant išsamiai ir detaliai išnagrinėti paauglių mokymo/si spręsti jiems aktualias problemas Forumo teatre procesą nuo 2007 m. lapkričio mėnesio iki 2008 m. gruodžio mėnesio 17-19 metų paaugliams buvo organizuoti Forumo teatro užsiėmimai ir atliekamas atvejų tyrimas. Tyrimo metu duomenys buvo renkami stebint atskirų individų ir individų grupių užduočių atlikimą, apklausiant ir fiksuojant (užrašant ir filmuojant) su tyrimo objektu susijusią informaciją. Tyrime dalyvavo 79 paaugliai. Forumo teatro taikymo procese paaugliai įgijo gebėjimų iškelti ir įvardinti jiems aktualias vidines (psichologines) ir išorines (socialines) problemas. Metodo dėka paaugliai išmoko ne tik pateikti jų iškeltų problemų alternatyvius sprendimus, bet ir įsigilinti į konfliktinių situacijų esmę, atrasti konstruktyvų jų sprendimo būdą ir įgytas žinias bei įgūdžius perkelti į savo gyvenimą. Forumo teatro užsiėmimai padarė teigiamą poveikį tiriamųjų asmenybės brandai: jie suteikė paaugliams galimybę atitinkamai keisti jų požiūrį, nuostatas, elgesį. Paaugliai teigiamai įvertino Forumo teatrą, įvardijo jį kaip veiksmingą ir naudingą metodą, atitinkantį jų poreikius.
The topic of teenagers teaching and their learning how to solve their urgent problems through the method of Forum Theatre has not been investigated in Lithuanian scientific literature. The purpose of the investigation is to reveal what internal (psychological) and external (social) problems are important to 17-19-year-old teenagers and how the skills of revealing and solving these problems are formed using the method of Forum Theatre. This paper aims to analyze scientific, methodological literature connected with the Forum Theatre method application; establish Forum Theatre effect principles; describe the views of teenagers on how Forum Theatre application meets their needs; find out how, using the method of Forum Theatre, the process of building up teenagers skills of solving problems happens; reveal the abilities of the 17-19-year-olds which they developed through the process of learning-teaching how to cope with their psychological and social problems, using the method of Forum Theatre. Seeking to carry out a detailed investigation of the process of teenagers’ learning-teaching how to solve their urgent problems through Forum Theatre, from November 2007 till December 2008, Forum Theatre lessons were given to 17-19-year-old teenagers, after which the analysis of the cases was performed. During the investigation the data was collected monitoring how separate individuals and groups of individuals perform the tasks, interviewing and fixing (writing down and filming) the information connected with the object of study. 79 teenagers took part in the investigation. During the process of using Forum Theatre method the teenagers developed the skills of revealing, naming and solving their urgent internal (psychological) and external (social) problems. Owing to the method the teenagers learnt not only to suggest alternative solution of revealed problems but also to be more profound in the point of conflicts, find out a constructive way to cope with them and, finally, to transfer the knowledge and skills into real life. Forum Theatre lessons had a positive impact on the personal development of the teenagers by giving them an opportunity to change conformably their views, aims and behavior. The teenagers evaluated Forum Theatre positively, they described it as an effective and useful method which meets their needs.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access